26/12/12

Herşey zamanında güzel...

Yaşamda herşeyin bir sırası vardır bence. Sırayı iyi takip edip, size geldiğinde doğru kullanmak gerekir kanımca.  Hep aşktan dem vuruyorum ya hani :  Gönlünüzün o vefalı yari için bilmem kaç yıllarca bekledikten sonra, hala peri masallarına inanmak sırayı size getirmez ! Sırayı bilip ona göre davranmak yetenek, bilgi birikimi ve güçlü bir gönüllülük hali ister.

Bir de"olmayacak duaya amin durumları" var ki konumuzla hiç alakası yok. Sıra gelmiş gibi yapar, duam kabul oldu dersin ama gidenin ardından ellerin böğründe bakıp burnunun direği kırılana kadar ağlarsın. Sonra yetmez O'nu ararsın. Zannedersin ki bu zavallı halini bilse, O'nu ne kadar sevdiğini anlar, sana geri döner. Oysa sıra gibi görünen seferi yitiriyorsundur;  farkında değilsindir yalnızca. 
O'na ulaşmak için bahaneler ararsın, bulamazsın... saçmalarsın... gittikçe daha derine batarsın.... yarattığın dibi olmaz balçıkta derine doğru çekilirsin....  

Sonra zaman geçer, kabul edersin bitişi. Hazmeder,  sindirirsin. Acı da kalmamıştır artık. Hatıralar da silikleşmiştir belki.. Yine de orada bir yerlerde O'nun yaşadığını bilen zihnin sana sürekli oyunlar oynar. Öyle güzel anılar bırakmıştır ki geriye,  ve kağıda kaleme sarılır, dayanamaz, onun için yazarsın : " biliyorum herzaman deli dolu, sevecen, tutkulu bir kadınsın. Şanslı olanlar bunu görebiliyor. Ama benim gibi kendi şansını yerin dibine batıranlar değil... "

Konuyu kişiselleştirmek gerekirse : Ben şahsen, şansın, sıranın kendiliğinden gelmediğini bilmekle beraber; hayatımın hiçbir evresinde, hiçbir durumunda kaderci olmadım. Başıma gelenler de, gelemeyenler de benim eserim ! Benli tüm olumsuzluklarımı, tüm yanlışlarım; işime gelmeyen sonuçları ile tüm evetlerimi, tüm hayırlarımı; hepsini ama hepisini çok seviyorum!  
Hem tüm bunlar değil midir bir dostun dediği gibi "şahsıma münhasır" biri olmalarım; bir de sürekli merhem sürsem de bir türlü geçmeyen o derin yaralarım !

Tüm bu neden ve niteliklerle ben sıramı iyi bilirim.. Bu tıpkı "hissediyorsan doğrudur"a benziyor. Hissediyorum !.... Zira fena halde doğru !... 

Ve herşey zamanında  güzel değil mi?!. İşte O Zaman, tam da Bu Zaman !!!
Meyve hamken yenir mi hiç ? 
Güneş en tepedeyken daha çok ısıtmaz mı? 
Sofradaki tuz, ancak deli gibi açken tatlı gelmez mi ?
Ve aşk ! Ey aşk ! kadri kıymeti bilinmeden gönüle girer mi  ?

Herşey zamanında güzel !
Sıramı savma, aşkı yaşama zamanı için; şimdi gözüm kilitte, kulağım senden gelecek bir seste...






20/12/12

Demek !





Aşkta gurur olmaz derler sevgili

....................Demek aramızda aşk yokmuş