Şimdi alıp seni benden
Yüreğimi söküp tenden
Sahi gidiyor musun Biz'den ?
Oysa ben severken derinden
Hiç anlamadın halimden
Göremedin gözbebeğimden
Git, bırakıp ardında ellerini tutan ellerimi
Git, bırakıp ardında sana bakan gözlerimi
Git gidebilirsen, bir eşi olmaz bitmez sevgimi
Konuşmadık say, yok say hayallerimizi
Doğmamış oğlumuzu, doğmamış kızımızı
Dağlarında gezmeyi düşlediğimiz vatanımızı
Düşün Amed'i bensiz; düşün Muş'u Bitlis'i biz'siz
Mezopotamyayı; Fırat'ı Dicle'yi...
Dersim'de bitmez yaslar,
Bir de sewdamın cinayetine ağlar
Git gir elalemin yüreğine...
Sanma kolayca sineye sarar
Kıymet bilen az olur, etme eyleme
Yazık değil mi biz'e ?!!!
21/12/14
Seninim
Şu zemheri ayında
Sevdan olmuş ateşten kar;
Usul usul üzerime yağar.
Yar ! Alllah aşkına, baharına sar
Bil ki kalbim yalnız seninle açar
Yazılmak için kaderine;
Gözlerim bakışlarına susar.
Ne yapsam elde değil;
Fikrim sana kanar, ruhum sana koşar.
Sımsıcak aşkımı bıraktım avuçlarına
Çekinme; al yüreğine kar.
Seninim; kim ne derse desin yar...
Sevdan olmuş ateşten kar;
Usul usul üzerime yağar.
Yar ! Alllah aşkına, baharına sar
Bil ki kalbim yalnız seninle açar
Yazılmak için kaderine;
Gözlerim bakışlarına susar.
Ne yapsam elde değil;
Fikrim sana kanar, ruhum sana koşar.
Sımsıcak aşkımı bıraktım avuçlarına
Çekinme; al yüreğine kar.
Seninim; kim ne derse desin yar...
14/12/14
ruhumdaki genç kız...
Geçen yıllar iz bıraksa da cismimde;
Ruhumdaki genç kız, eteklerini savurup;
Şarkılar söyleyerek, dansediyor içimde
26/10/14
İZ
şimdi hangi şiir, hangi kelime anlatır bizi ?
siler mi sanırsın zaman, bıraktığın izi ?
oturup içli içli ağlasam;
avutur mu vefakar annemin dizi ?...
Hiçbirşey'in Sözlüğünden - III
VAZGEÇMEK; reddetmektir, fedakarlıktır !
Ve onurlu insanlara aittir !
Zor gelse de; "Kolay"ı seçmemektir !
An'ı ve Geleceği doğru ve yerinde değerlendirip; kalbimizdeki sesin tam karşısında; Mantığımıza yer açmaktır !.. Savrulmamaktır ! Benliğimizin ta derinlerinde taşıdığımız ve "KUTSAL" bildiğimiz herşeye sımsıkı sahip çıkmak, ziyan etmemektir !...
Böylesi zamanlarda bilgi en acımasız düşmanımız olur ironide.
Bilmek.. kişiliğimize yakışan Doğru'yu / "Olması Gereken"i bilmek hiç bu kadar acı vermezken; daha da saygı duyulanı; Balık bilmez ise Halik bilir türünden bir hesapla hareket etmememizdir !
Onurlu ve haysiyet taşıyan insanlar; işte bu yüzden geceleri rahat uyurlar.
Zira kendi mutlulukları için başkalarını mutsuz etmemek ve VAZGEÇMEK asil insanların tavrıdır ve ondan bu kadar yüksüz ve hafif görünürler !
----------------------------------------------
Öyle bir zamanda gel ki vazgeçmek mümkün olmasın.
Ellerimde koparmaya çalıştığım zincirlerden kalma yara izleri
Yeni yeni iyileşmeye yüz tutmuş olsun.
Gözlerimde öyle bir karanlık olsun ki, gören kör oldum sansın.
Yanaklarım kurumuş olsun göz yaşlarımdan, dudaklarımsa çatlak çatlak.
Öyle bir zamanda gel ki vazgeçmek mümkün olmasın.
Ellerimde koparmaya çalıştığım zincirlerden kalma yara izleri
Yeni yeni iyileşmeye yüz tutmuş olsun.
Gözlerimde öyle bir karanlık olsun ki, gören kör oldum sansın.
Yanaklarım kurumuş olsun göz yaşlarımdan, dudaklarımsa çatlak çatlak.
Öyle bir zamanda gel ki vazgeçmek mümkün olmasın.
Belki bin tane aşktan geçmiş olayım ve hiçbiri olmasın gözümde.
Hiçbiri tamamlayamamış olsun cümlelerimi,
Hiç biri bağlayamamış olsun geceyi sabaha.
Hiçbirinin gülüşünün her anı senin kadar aklıma işlenmemiş olsun.
Hiçbirinin hayali en güzel haliyle barınamamış olsun beynimde.
Hiçbirinin izi kalmamış olsun bedenimde.
Belki bin tane aşktan geçmiş olayım ve hiçbiri olmasın gözümde.
Hiçbiri tamamlayamamış olsun cümlelerimi,
Hiç biri bağlayamamış olsun geceyi sabaha.
Hiçbirinin gülüşünün her anı senin kadar aklıma işlenmemiş olsun.
Hiçbirinin hayali en güzel haliyle barınamamış olsun beynimde.
Hiçbirinin izi kalmamış olsun bedenimde.
Öyle bir zamanda gel ki vazgeçmek mümkün olmasın.
Sessizce ağladığım anları kimse çığlık çığlığa hıçkırıklara dönüştürememiş olsun.
Ellerim kimsenin üzerinde eriyip gitmemiş olsun, gezinse bile.
Dudaklarım senin adını söylerken ki gibi kıvrılmamış olsun hiç bi ad'a yeterince.
Yerine koymaya çalıştığım her beden yok olup gitmiş olsun kumlar aktıkça tane tane.
Unuttuğumu sandığım, vazgeçtiğimi sandığım,
Sevmediğimi sandığım öyle bir zamanda gel ki
Yerçekimine karşı koysun damarlarımda beni yaşatan her zerre.
Öyle bir zamanda gel ki vazgeçmek mümkün olmasın...
Sessizce ağladığım anları kimse çığlık çığlığa hıçkırıklara dönüştürememiş olsun.
Ellerim kimsenin üzerinde eriyip gitmemiş olsun, gezinse bile.
Dudaklarım senin adını söylerken ki gibi kıvrılmamış olsun hiç bi ad'a yeterince.
Yerine koymaya çalıştığım her beden yok olup gitmiş olsun kumlar aktıkça tane tane.
Unuttuğumu sandığım, vazgeçtiğimi sandığım,
Sevmediğimi sandığım öyle bir zamanda gel ki
Yerçekimine karşı koysun damarlarımda beni yaşatan her zerre.
Öyle bir zamanda gel ki vazgeçmek mümkün olmasın...
Orhan Veli
Hiçbirşey'in Sözlüğünden - II
ALIŞMAK; zamana bağlı değildir !
Alışmak, "Kabul Ediş"in ruh eşidir kanımca. Nicelikli değil; nitelikli zaman ve An'ların sonucudur !
İster bir gün, ister bir yıl olsun; gözümüzle gördüğümüzü, ruhumuzda hissettiğimizi; akıl süzgecinden geçirip onaylıyorsa gönlümüz; "O" vazgeçilmezimizdir artık !
Bilinçli bir "Kabul Ediş"; ayakları yere basan, sağlam bir inançtır teslim olduğumuz !
Öyle kabul eder, gönüllü Tutsağı, Esiri oluruz !...
İçinde yaşadığımız toplum ve sistem kanunlarına göre olan doğru veya yanlışlar, bireysellikten uzak; sadece o sistemi ve toplumunun bile farkında olmadığı dayatmacı şekillendirmeleri temsil eder !
O nedenle Alışmak ve akabindeki Alışkanlıklarımız esasen kim olduğumuz
ya da kim olmadığımızı belirler !
Zira Doğru'yu da seçen biz, Yanlış'ı da ! Ancak doğruyu güzeli anlamak için, önce yanlış ve çirkin olanla tanışmak gerekir !......
Hakkım ve helalim olacak doğruya ve güzele ulaşmamı sağlayacak;
başta kötü alışkanlıklarım olmak üzere; bana iyi gelen;
" Daha İyi Bir İnsan Olmam İçin " yardım eden; farkındalığımı
BEN'E OLAN YOLCULUĞUMDA acıyla harmanlayarak yüreğime kazıyan, aklıma çivileyen;
bağımlısı değil; bağlılık ve sadakat ile kazanılmış; tüm "alışkanlıklarıma"
binlerce ve dostça selam olsun.
Hiçbirşey'in Sözlüğünden - I
TESADÜF; diye bir şey yoktur !
Birini tesadüfen tanımaz, bir olayı tesadüfen yaşamayız.
Anlamamız gereken, mutlak bir nedeni vardır !O hep arzu ettiğimiz, aşk, huzur; her ne ise ona ulaşmamızı sağlayan kanlı canlı, gerçek bir araçtır Tesadüf ! Tam bu noktada hayat bizi; içinden çıkıp geldiğimiz tarihe; beklenti, kişilik, kimlik ve hatta aile yapımıza rağmen, uygun bir "tercih" yapmaya iter.
Tercih başlı başına bir Fırsat ve şekillenecek geleceğimiz için büyük bir Şans ya da tam tersi iken; sırtımızı dönüp çekip gitmek de bizimdir; kalıp herşeyi ile kabul etmek de ! Tüm bunlardan kaynaklı aldığımız "tercih"e dayalı Kararlarla; hayatımızı şekillendirir, Kader denen o yazgıyı kendi ellerimizle yazarız özetle; ya celladı olur çıkarız hayatlarımızın, ya da altın tepside ağırlar, en doğru şekilde değerlendirir başımıza taç-ederiz Tesadüfleri...
Tüm dostlarıma, aldıkları Kararlarla, MUTLU sonlandırıp, MUTLU sürdürecekleri Tesadüfler dilerim.
11/09/14
17/08/14
En güzel yanım...
Aşk benim en güzel yanım.
Gelmeyen sevgiliye;
Hiç bitmeyen inancım.
Aşk benim en güzel gülüşüm.
Onsuz uykulara dalsam da
Her gece gördüğüm tatlı düşüm...
Aşk benim, o hiç doğmamış çocuğum
Hasretine alıştığım yurdum
Sinemin kuytusunda taşıdığım;
Sahibini bekleyen; emanet mavi boncuğum...
06/08/14
03/08/14
yetişkinlere masal...
Uzun zaman önce geceleri gökyüzünü seyretmeyi bırakmıştı.
Kaçak yıldızları, firari sayıp, en ağırından isyankar cümleler yollamıştı.
Çalarken hüzünlü E lucevan le Stelle; örtüyordu pırıltılarını yıldızların ve ayın
Örttüğü gibi sevgisizliğin; masumiyetini ruhların !!!...
Ve bir gün esintisini vururken ılık rüzgar açık penceresinden;
mutlu oldu görünce göz kırpışlarını yeniden.
Gülümsedi içinden geldiği gibisinden
ne güzel şeydi aklında "O" varken yaşamak;
O'nunla herşeyin farkına varmak, değerini anlamak
ihtimallerin olur'a dönüşme ihtimallerine inanmak
hissediyordu; sevmeye sevilmeye kalmıştı ramak :)
not : sanırım bir gramofon alacağım. çağdaş müzik siteleri, müzik kanalları, cd çalarlar ve bilgisayarlar var iken ne alaka diye soranlara benimle kendim arasında demek istiyorum :)))) bir de; tarih ve anı kokan sahafları gezmek, o rutubetli eski kağıt ve diğer materyal kokuları arasında ne bulacağımı bilemeden, tatlı bir heyecan yaşamak, sonra bulduklarımla masallar uydurmak; uydurduklarıma inanmak istiyorum :))... haydi bana şans dileyin :)
Kaçak yıldızları, firari sayıp, en ağırından isyankar cümleler yollamıştı.
Çalarken hüzünlü E lucevan le Stelle; örtüyordu pırıltılarını yıldızların ve ayın
Örttüğü gibi sevgisizliğin; masumiyetini ruhların !!!...
Ve bir gün esintisini vururken ılık rüzgar açık penceresinden;
mutlu oldu görünce göz kırpışlarını yeniden.
Gülümsedi içinden geldiği gibisinden
ne güzel şeydi aklında "O" varken yaşamak;
O'nunla herşeyin farkına varmak, değerini anlamak
ihtimallerin olur'a dönüşme ihtimallerine inanmak
hissediyordu; sevmeye sevilmeye kalmıştı ramak :)
not : sanırım bir gramofon alacağım. çağdaş müzik siteleri, müzik kanalları, cd çalarlar ve bilgisayarlar var iken ne alaka diye soranlara benimle kendim arasında demek istiyorum :)))) bir de; tarih ve anı kokan sahafları gezmek, o rutubetli eski kağıt ve diğer materyal kokuları arasında ne bulacağımı bilemeden, tatlı bir heyecan yaşamak, sonra bulduklarımla masallar uydurmak; uydurduklarıma inanmak istiyorum :))... haydi bana şans dileyin :)
22/05/14
Ümide dair...
Aşk'a dair ümit öyle güzel, öyle tatlı bir şeydir ki;
hayatımızın sonuna bile gelmiş olsak,
birgün mutlaka ona rastlayacağımıza inandırır,
usul usul oyalar bizi !
Onca gönül yenilgileri,
onca ruh yanılgıları yüklenmişse de bu beden;
Şükür umudum var hala,
sevgili ile vuslat gününe..........
11/02/14
Tamamen Tesadüfen...
Kime ait olduğunu bilmeden,
.... Hani bir aşk taşıyorum ya ben !
Gelsen,... sahiplensen;
Bana ait desen.
Sevmek için bendekini seçsen
Aşkımın izini sürsen, Tamamen tesadüfen !
Hani beklemekten bitip tükenmişken,
Tesellinin bini bir para etmezken;
Kendime bile sözüm geçmezken,
................Gelsen;... aşkını dinletsen.
Ömrünü önüme sersen,
Ölüme dek benimle sürsen.
Hiç düşünmeden, Tamamen tesadüfen !
Hani güzel bir şey, bana hiç olmaz derken
Olmazları olur etsen !
.....Birden çıkıp gelsen
Gönlünü gönlüme çevirsen
Seviyorum ezelden desen
Öylesine içten, Tamamen tesadüfen
Ya da sarı-sıcak bir günün gecesinde,
Ter içinde seni düşlerken;
Penceremden süzülsen,
.....Meltem olup gelsen...
..........Üzerime serilsen.
Gözlerindeki aşkla ben,
Ne çok sevdiğini dinlesem....
Sensizliği silsen; tamamen tesadüfen
Hep seni aradım, nerelerdeydin desen
Benimle aynı rüyayı görsen,
Kimseye değil, kalbine kulak versen
Hiç hesapsız, düşünmeden;
Bir hayatı bölüşsen; Tamamen Tesadüfen
.... Hani bir aşk taşıyorum ya ben !
Gelsen,... sahiplensen;
Bana ait desen.
Sevmek için bendekini seçsen
Aşkımın izini sürsen, Tamamen tesadüfen !
Hani beklemekten bitip tükenmişken,
Tesellinin bini bir para etmezken;
Kendime bile sözüm geçmezken,
................Gelsen;... aşkını dinletsen.
Ömrünü önüme sersen,
Ölüme dek benimle sürsen.
Hiç düşünmeden, Tamamen tesadüfen !
Hani güzel bir şey, bana hiç olmaz derken
Olmazları olur etsen !
.....Birden çıkıp gelsen
Gönlünü gönlüme çevirsen
Seviyorum ezelden desen
Öylesine içten, Tamamen tesadüfen
Ya da sarı-sıcak bir günün gecesinde,
Ter içinde seni düşlerken;
Penceremden süzülsen,
.....Meltem olup gelsen...
..........Üzerime serilsen.
Gözlerindeki aşkla ben,
Ne çok sevdiğini dinlesem....
Sensizliği silsen; tamamen tesadüfen
Hep seni aradım, nerelerdeydin desen
Benimle aynı rüyayı görsen,
Kimseye değil, kalbine kulak versen
Hiç hesapsız, düşünmeden;
Bir hayatı bölüşsen; Tamamen Tesadüfen
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)

































