31/07/16

Karıncalara Basmadan Yürüyebilmek


Hayat sonsuz bir yerdi sanki; hiç bitmeyecek gibiydi;
Yok yere ölmeyi bilmeden ben.
Al al yanaklarla, arka bahçede koşarken,
Yan mahallenin ağaçları idi cezbeden

Çocuk sevinçlerle,
Özlemini duymaktı hayat, en güzel ayakkabıların.
Sonra rüyasına dalmaktı, hiç uyanmayı istemeden.
Hem bayramlar hep yakındır nasılsa. 

Arkadaşlarım vardı elleri yüzleri sıcacık
Çocukça Küsüp barıştığım
Sonra gidip endişesiz yaslandığım
Bezden topumu, bebeğimi paylaştığım, arkadaşlarım vardı benim.



Saçım karışsa annem tarardı
Düşsem babam kaldırırdı
Silahlar patlasa da
Onlar hep vardı, bana hiçbir şey olmazdı

Bana hiçbir şey olmadı
................
Bana çok şey oldu
Annem öldü
Babam öldü
Ben öldüm

Arkadaşlar desen sus-pus
Uzanmışlar yan yana ve içine kırmızı pembe bir gölün
Kulakları delen çığlıklar; söyle nasıl gülsün bu çocuklar !
Birkaç kavruk yıldı dün, Kısacık hayatımın felaketi bugün

İnsanı, insanla yok eden bu ahmaklık
Bu sefalet, bu kahredici cehalet
Bu kimseye yar olmayan memleket !
El verin; bitsin bu insanlığa ihanet !

Küçücük bedenimi alıp giderken
Görmediğim yarınlar size hediyem.
Mesele sevmek, güvenmek, bölüşebilmekti.
Çünkü hayat; kimseyi incitmeden;
Karıncalara basmadan yürüyebilmekti...





26/07/16

Yalnız Fotoğrafların Hikayesi


Çelimsiz ve gayretsiz yaşanmışlıklar toplamıydı olanlar zaten !
Yitik, eksik bir kalbin son atışlarına dönüştü heyecanlı telaşlar
Kabul mü? Hayır ! Rıza mı? Hayır !...
Tek başına, kolayca; basit ama onurlu bir tenhalık !
Ve mahpussa cesaret, tükenirsin yürek sızıntısı ile
Bul, kurtar beni diyen o sesi kaybedersin
Ya sen sağırsındır ya da o küskündür derin
Konuşan; düşüncelerinin iftirasıdır sana! Utanmadan, sıkılmadan!
Hep senden farklı söyler, hep sana tuzak!
Dost meclislerindeki teselli; mavi de bile incitir
Kırılırken bile ah etmez, gülümsetir
Kabul et artık! En kalabalık anlarında bile yalnızsındır; dişlerinin arasında
Hep olduğun gibi fotoğraflarında!...



24/07/16

sen

sen Ararat
sen Fırat
doğurmadığım Evlat
Varılmaz; aşılmaz;
O en tatlı Vuslat !..