19/11/17

VOLUME II - ) KADINA YÖNELİK ŞİDDETTE "DİN FAKTÖRÜ"

Erkekler siyasetin (paranın) yön vericileri oldukları sürece; kadına oyalanmaları için Günler ( 25 Kasım, 5 Aralık, 8 Mart ) tahsis etmeleri  ve bu günler sayesinde de kadına yönelik şiddetin ve adaletsizliğin son bulacağını öne sürmeleri yahut konuya dikkat çekebileceklerini düşünmeleri; zannımca büyük bir yanılsama ve hatta iki yüzlülüktür ! Çünkü biz kadınların; bu türden günler yerine, bu günlere gerek duymadığı zamanlara ihtiyacı var !!! Tıpkı erkeklerin olmadığı gibi !

Kadına yönelik şiddetin ve haksızlıkların; başta İslamiyet olmak üzere, diğer tüm dinlerde (bizdeki ile kıyaslandığında aradaki fark uçurum); gelenek-görenek ve tabularla çeşitlenerek; yüzyıllar boyu kemikleşip; değişmez, sarsılmaz bir güçte büyüdüğünü ve bu sebeple her gün bir ya da birden çok kadın cinayeti işlendiğini biliyor, görüyoruz !!!

Ve ne tesadüftür ki; kadına yönelik şiddetin ve haksızlığın yaygın olarak uygulandığı ülkelerde egemen din İslamiyet ! Ve bu bence tesadüften öte; üzerinde düşünülmesine dahi gerek duyulma-ması gerekilen, ciddi ve açık bir NEDEN'dir !

Şimdi tutup "hayır, İslamiyet yahut diğer dinler kadına tam bağımsızlık ve özgürlük, eşitlik tanıyor" diye itiraz edeniniz var ise (ki mutlaka olacaktır !); lütfen tüm kitapların ilgili ayet ve sureleri ile beraber sunsun; aksi takdirde sonsuza dek sussun ! Zira; "hayır gerçek islam bu değil", "hayır, ayet onu demek istemiyor bunu demek istiyor, kadını yüceltiyor" tarzındaki iddialar; vicdan sınırlarından öteye gitmeyen; Kitap'tan bağımsız olarak,  o sözü söyleyenin şahsi dilek ve temennilerden başka bir şey değildir !

Öyle olmasa idi; Türkiye, Ortadoğu ve İslamiyet'in hakim olduğu ülkelerdeki kadınların durumu bugün içler acısı bir seviyede olmazdı !

Pekiyi, o zaman diyelim ki gerçek islam gerçekten bu değil. O vakit gerçek islam nedir ?
İddia olunan değerler, kadına hangi ayetler vasıtası ile sunulmaktadır ?
NET VE AÇIK BİR ŞEKİLDE hangi kitap, hangi gönderilmiş mesajı ile kadına; erkekten bağımsız olarak, birey olarak, insan olarak değer vermektedir ?
"Sen yanlış anlıyorsun, öyle demiyor böyle diyor" diyenlere özellikle sormak istiyorum:
Erkek dili ile anlatım yapan Kuran; erkekler için cümleler kuran Kutsal Kitap; neden mesajlarını üstü kapalı vermek zorunda ????? neden ???
Her şeye, her mucizeye muktedir bu yüce güç; yani Allah/Tanrı; mesajlarını herkes tarafından açık seçik ve tek manaya gelecek; aynı şeyin anlaşılacağı açıklıkta ve netlikte gönderememiş mi ?!!!!???
Gücü her şeye yetmiş de, buna yetmemiş mi ??!!
Sorular böyle uzar gider....

Kitabi dinler öncesi için konuşmak gerekirse; egemen olan Pagan ve Şaman inançlarında kadına doğurganlıklarından dolayı yüklenen değerin ortadan kalkması ve dinin hakimiyeti açısından gerekli olan ne var ise dinlerle beraber getirilmiş oldu.

Paganizm ve Şamanizm müthiş ilerici ve yüksek inançlardı ki; kadına, kadınlığını teslim etmiş, kadının yaşamın kaynağı olduğuna inanmış ve büyük değer vermişlerdi !

Kitabi dinler vesilesi ile kadına verilmiş bu değerlerin ortadan kaldırılması gerektiğinden; başta Kuran olmak üzere, yer yer de diğer kitaplarda kadını erkeğe kul gibi gösteren bildiriler hakim oldu.
Zaten bu sebeple, tüm kitaplar bir erkek ağzı ile genelde erkeğe hitaben yazılmıştır ! Kadına yazılan kısmında ise, erkeğe itaat edilmesi gerektiği tarzında telkinde bulunulmuş ve kadın bunda zorunlu kılınmıştır !

Ayrıca Paganizm ve Şamanizm'in dışındaki topluluklar (putperestler) için de önemli bir şey eklemem gerekiyor :  İslamiyetin gönderildiği Kureyş kabilesi için söylenen yalanların başında "İslamiyet olmasa idi Putperest Araplar hala kızlarını gömüyordu" denir. Ben; izin verirseniz, bu yalanı da diğer tüm yalanların yanına koyarak ayıplamakla yetineceğim !
Zira hayvan dahi yavrusunu sahiplenir, korur iken; insan doğasına aykırı bu halin yaygın olması İM-KAN-SIZDIR, insan olmaya aykırıdır ! Özetle koskoca bir yalandır ! Buyurun araştırın ! İddia olunan gömülme sebeplerine bakmanız yeterli olacaktır kanımca !!!

Yaşadığımız ve benzer kültürel coğrafyalar üzerinden devam etmem gerekirse; Kadının uğradığı şiddet ve değersizlik bakımından; dünya üzerinde (ilkel toplumlar dahil); kadına; biz ve bizimle aynı özelliklere sahip ülkeler kadar zulmedenler bulunmamakta : Türkiye ile beraber İran, Irak, Suriye, Afganistan, Pakistan, Hindistan, Arabistan, Yemen; Sudan, Fas, Cezayir, Lübnan, Ürdün, Katar, Umman ve benzeri özellikteki ülkeler bu listeye dahil ! 

Kadının birey olarak kabul görmemesi ve erkekle aynı haklara (aynı işi yapıp, aynı ücreti alamaması gibi) sahip olmaması; başta islamiyetin egemen olduğu; ancak 8 Mart'ın BM tarafından Dünya Emekçi Kadınlar Günü olarak tanınmasına vesile olan elim bir olayın yaşandığı Hristiyanlığın hakim olduğu benzer ülkelerde bile durum vahimdi  ! Ancak, onların dinden ziyade sanayileşmeye, eğitime önem vermelerinden ötürü; biz ve bizimkine benzeyen tüm gerici ülkelerden farklı olarak "Kadın"; günümüzde sahip olması gereken değere oldukça yaklaşmış durumdadır !

Ülkemizde din; siyasi bir enstrüman olduğu sürece (ki din=siyasetdir =paradır), Türk İslam geleneği; ilerici bir anlayış katılmadan, kör bir tutumla sürdürülüyor. Ve Kadın haklarını da Hak getiriyor !

Dini normlarla yaşamayan ( namaz kılmayan, oruç tutmayan, dini herhangi bir değere bağlı olmayan ve yaşantısını o tarzda şekillendirmeyen); ancak islamiyetle yönetilen ya da islamiyetin egemen olduğu topraklarda yaşamanın kültürel bir getirisi olmasından ötürü; ne yazık ki "erkek refleksi" farklılık göster-me-mektedir !
İster köylü olsun, ister kentli; ister eğitimli olsun, ister eğitimsiz; ister yaşlı olsun, ister genç; fark etmiyor ! Erkek yine bildik/bilindik erkek buralarda !

Evet; ben araştırmacı yahut sosyal bilimci değilim; ancak böylesi bir toplumda Kadın olarak varlık göstermeye çalışan bir bireyim ve bir anlamda Nasreddin Hoca misali, "damdan düşen" biri olarak "Belirleyici" ya da "Tarif Etmeyi Hak Etmiş" biriyim !
Üstelik kadınlar hakkında bir kadının yazması kadar da doğal bir şeyin olmadığını düşünüyorum.

Konuya dönecek olursak; toplum ve toplumun ruhu erkek olup; yazılı olmayan kurallarla kadına; kendi şahsına ait olan din kaynaklı sorumluluklar yüklemiştir. Namus, şeref, onur gibi !
Ve her nedense, bu sınır; başkasının namus, şeref ve onuruna saldırmaya engel tanımamakta.
Bu da; bu bitmez haksızlıklara kafa yoran bizler için bu türden yazılar yazmamızın ve tartışma platformlarının sonunun asla gelmeyecek olduğunun bir göstergesi gibi duruyor.
Zira; ahlak yerine dine sarılmak erkeklerin ve kadın kimliğine sahip çıkamayan, ezilmiş; kişiliği gelişmemiş birçok kadının(!) işine gelmektedir ! Çünkü din; erkeğe; kadını malı ve hakkı olduğunu söyleyip durmaktadır. Ona çanak tutan kişiliksiz kadın ise; tek başına bir hiç olduğunu ve hayatını erkeksiz sürdüremeyeceğini / yaşayamayacağına inanmaktadır. Gerçi bu çeşit bir kadının aile ve çevre koşullarına bakarsak; dindar  ve baskıcı bir ailede büyütüldüğüne rastlarız ! Dediğim gibi, uğramış olduğu bu sonuç asla ama asla tesadüf değildir ! 

Ve Kuran'ı alıp ellerine bir kez dahi okumasalar da, toplum normlarına yüzyılllar önce ayar verilmiş; iliklerine kadar; erkeğe müthiş bir üstünlük tanımlanmış ve bu üstünlük adeta tepsi içinde sunulmuştur ! 

İslamiyetin kadına değer verdiği ve kitapta bunu vurgulayan tek bir ayeti dahi yoktur !
Öyle bir ayet olduğunu bilen varsa ve benim okumalarımdan gözden kaçırdığım bir detay var ise, ÇOK RİCA EDİYORUM buyursun yazsın, hep beraber öğrenelim ! Ayet ayet açıklasın !
Kuran'ın hiçbir ayetinde yahut hiçbir suresinde kadını koruyan, yücelten bir salık verme yoktur. " ey Müslümanlar, kadınlara eziyet etmeyin, onları koruyun; şayet onlara zulüm ederseniz cehennemde yanarsınız" tarzı bir ayet yahut sure bulunmamaktadır !!!!! Aksini ispat edecek var ise hodri meydan !

Kuran'ı okuyanların da malumu olduğu gibi; bir insanın hem Müslüman hem de Laik olmasına izin vermeyen ayetler görmezden gelinerek oluşturulan Medeni Kanun aleyhine oluşturulmaya çalışılan yeni yetkilerin nedeni de kadın vasıtası ile toplumu arzu edilen o Kör noktada tutmada arzusu ! İmamlara yetki verecek kanunun, çocuk yaştaki kız çocuklarının evlenmesinin önünü açacak olması bence yeni yeni intiharlar, yeni kadın cinayetleri demek oluyor !!! Çok ama çok üzgünüm bu sebepten !

Kadını aşağılayan ve değersizleştiren islam ayetlerini aşağıya özetledim; madde madde yazmaya çalıştım. TAMAMI OLMASA DA; bazı örnekler ile aşağıdaki gibidir :
  • Kadınları dövün diyen Nisa 34 
  • Erkeklerin kadınlardan bir derece üstün olduğunu söyleyen Bakara 228
  • İki kadının şahitliğinin ancak bir erkeğe denk düşebileceğini söyleyen Bakara 282
  • Kadınların savaş ganimeti (yani mal) olduğunu söyleyen Ahzab 50
  • Kadınların erkeklerin tarlası olduğunu söyleyen Bakara 223
  • Evlatlıklarını dahi nikahlarına alabileceklerini; Kadın kölelere nikah dahi yapmadan yataklarına alabileceklerini ve çok eşliliği erkeğe helal kılan Nisa 3
  • Erkek için çok eşliliğin yolunu açan diğer bir ayet Nisa 129
  • Miras konusunda kadına haksızlık yapan Nisa 11, 12 ve 176
  • Ve yine köle kadınların cinsellik için nikahsız kullanılabileceğini söyleyen Müminun 5 ve 6 / Mearic 29, 30
  • Kadınların nimet gibi gösterildiği Ali İmran 14
  • Ve yukarıdaki hiçbir ayet ya da bambaşka bir diğer ayet kadına aynı hakları tanımıyor !!
Demem o ki : erkeklerimizin böyle olması ve kadının bu duruma sesini yeterince yükseltememesi; erk ve dindar toplumun öğretisi ile; kadın üzerinde gelenekselleştirilmiş ve ezberletilmiş bir NORMALDİR !
"Eksik Etek", "Saçı Uzun Aklı Kısa" tarzı yakıştırmalar da bundandır !
"O saatte sokakta işi neymiş", "Kadın Dediğin" türünden cümleler de bundandır !

Bunların dışında hareket eden, EDEBİLEN kişiler sadece ve sadece yüreklerindeki dine; yani vicdanlarına sarılarak; kadınlara, birey yahut insan gözü ile bakıp o niteliği ile değer verenlerden ibarettir ve azınlıktadır !

Tavır ve tutumlarının lütuf sayılmaması gerekilen bu güzel Adam'lara dönerek demek isterim ki; "Ne iyi etmektesiniz, ne güzelsiniz öyle !"

Ben sadece ve kendimce; yüreğinde vicdan taşıyan bütün erkeklere ve kişiliğini, kimliğini sahiplenen bütün onurlu hemcinslerime; bir gün her şeyin insanca olacağına dair taşıdığım sonsuz umudumdan çokça gönderiyorum.
















Hiç yorum yok: