“ah ne
olacak böyle senin halin” “üzülüyorum senin için” “sende bir türlü kurtulamadın
aynı hatayı yapmaktan” “ah ah, tüh tüh”
Kimse tutup
da sizin, o her ne ise; kurtulmanız/çözmeniz adına; şöyle içi dolu,
sevildiğinizi hissettiren, yapıcı güzel bir cümle kurmaz.
“seni
anlıyorum. Zor olmalı mutlaka. Ama çözmek için bir yol olmalı ”
“nasıl bir
şey olduğunu tahmin ediyorum ve bunun için yapabileceğim bir şey varsa lütfen
söyle”
“bununla ilgili bir fikrim var, nasıl kurtulabileceğine yardımı olabilir. Uygun olduğun bir zamanda bununla ilgili konuşmayı çok isterim” türünden cümleler kuramazlar.
“bununla ilgili bir fikrim var, nasıl kurtulabileceğine yardımı olabilir. Uygun olduğun bir zamanda bununla ilgili konuşmayı çok isterim” türünden cümleler kuramazlar.
Çünkü bu
türden insanlar, sizin için çoktan karar vermişlerdir !
Empati
yapmak, içinde bulunduğunuz şartları düşünmek, tartmak; size; sizin için
faydalı olabilecek bir yol, bir çözüm üretmek hiç gelmez akıllarına.
Dediğim gibi;
onlar çoktan karar vermişlerdir ve sizin işe yaramaz, elinden iyi şeyler gelmez
biri olarak nitelemişlerdir !
Milyon kere
duydunuz biliyorum ama; en güzel eleştiri, yapıcı olandır !
Ve hatta bir
adım ileri giderek; en güzel eleştiri; olumlu ya da olumsuzluk karşısında
empati yaparak; o kişinin duygu ve düşünce haline bürünerek;
Olumlu hali
ile; sevinip, sevincini çoğaltmak; neşesine ortak olmaktır
Olumsuz hali
ile; dertlenip, derdini azaltacak çözümler aramak; fırsatlar yaratmaktır.
Zira ancak
ve sadece karşısındakini seven böyle yapar !
Herkese
yanlış yaptıklarında da; yalnız kaldıklarında da ellerinin uzanıp “yapıcı”
sohbeti ile teselli bulacakları samimi, sıcak dost sarılmaları ve ihtiyacı
olduğu her an seslerini duyabilecekleri, yanıtlanan telefonlarla hakiki dostlar
dilerim.
Ben mi?!
Ben de
yıkıcı eleştiriden nasibini almış da bunları yazmış biriyim işte.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder